Regulamin zwrotów
§7 z Ogólnych Warunków Sprzedaży Wentsell Sp. z o. o.
§7
Zwrot towaru
- Sprzedający umożliwia dokonanie zwrotów zakupionych towarów za wyjątkiem przypadków wskazanych w § 7 pkt. 2.
- Sprzedawca kategorycznie wyklucza możliwość dokonania zwrotu produktów w przypadku, gdy:
a. towar został wytworzony przez Sprzedawcę na indywidualne zamówienie Kupującego,
b. od momentu wydania towaru minęło więcej niż 90 dni kalendarzowych (decyduje data wystawienia dokumentu WZ),
c. towar jest zwracany przez osobę trzecią,
d. towar nie posiada oryginalnego opakowania,
e. towar nie nadaje się do dalszej odsprzedaży (został uszkodzony, jest zabrudzony),
f. towar nosi ślady wcześniejszego użytku,
g. towar został zamówiony u producenta wyłącznie w celu realizacji specjalnego zamówienia Klienta tj. towar nie znajduje się w standardowej ofercie Sprzedającego. - Zwracany towaru musi być spisany w „Formularzu Zwrotu Towaru” (dalej zwany „FZT”) w sposób umożliwiający jego poprawną identyfikację np. poprzez użycie danych z faktury zakupu lub dokumentu WZ (wydanie zewnętrzne).
- FZT jest wymaganym dokumentem do realizacji zwrotu i jego niewypełnienie lub wypełnienie w sposób wybiórczy może skutkować odmową przyjęcia zwrotu przez Sprzedającego.
- Towar zwracany musi być w stanie umożliwiającym dalszą odsprzedaż i zdawany do magazynu Wentsell w obecności przedstawiciela Sprzedawcy, jak i Kupującego zgodnie z wypełnionym FZT. Kupujący zwraca towar wg kolejności z FZT, a Sprzedający odbiera towar kwitując zgodność z FZT.
- W przypadku zwrotu towaru Klient jest zobowiązany ponieść wszelkie koszty związane z obsługą i transportem zwrotu.
- W przypadku niezakwalifikowania dostarczonego Produktu do Sprzedającego drogą dostawy, Kupujący ponosi koszty ponownej wysyłki towaru do Kupującego.
- Zwrot środków jest wypłacany w tej samej formie, w której zamówienie zostało opłacone.