Regulamin reklamacji
§9 z Ogólnych Warunków Sprzedaży Wentsell Sp. z o. o.
§9
Tryb reklamacji
1. Sprzedający udziela gwarancji na produkty, których jest producentem. Okres gwarancji wynosi 12 miesięcy licząc od daty sprzedaży z zastrzeżeniem, iż w każdym przypadku odpowiedzialność z tytułu gwarancji ustaje z chwilą modernizacji i/lub użytkowania niezgodnego z przeznaczeniem.
2. Gwarancja nie obejmuje następujących właściwości (parametrów) produktów:
a. odporność na czynniki atmosferyczne,
b. stałość barwy,
c. porysowania,
d. naleciałości korozji.
3. Gwarancja nie obowiązuje w przypadku, w którym Kupujący wiedział o wadzie wyrobu w chwili jego wydania i mógł ją w chwili wydania zauważyć.
4. W każdym przypadku zgłoszenie reklamacji musi zostać sporządzone pisemnie na „Formularzu Reklamacyjnym” i doręczony na adres e-mail biuro@wentsell.pl lub inny adres osoby z Działu Handlowego. Wykaz wszystkich maili znajduje się na stronie https://wentsell.pl/kontakt/
5. Sprzedający rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od prawidłowego zgłoszenia przez Kupującego. Do czasu rozpatrzenia reklamacji Kupujący powinien odpowiednio zabezpieczyć towar.
6. W razie uznania reklamacji za zasadną Sprzedający zobowiązany jest do wymiany wadliwego towaru na wolny od wad, bądź obniżenia jego ceny. Decyzję w tym zakresie podejmuje Sprzedający przy akceptacji Kupującego. W przypadku braku towaru na wymianę Sprzedawca zwraca klientowi cenę za wadliwy towar.
7. Zwrot wadliwych towarów następuje w sposób uzgodniony między Sprzedającym a Kupującym. Koszty zwrotu wadliwych towarów i transportu ponosi Sprzedający.
8. Odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedającego ograniczona jest do szkody rzeczywistej nieprzekraczającej 100% wartości netto zamówienia.
9. Wyłącza się odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu utraconych korzyści.
10. Odpowiedzialność Sprzedającego za ewentualne szkody spowodowane przez wadliwy towar jest ograniczona decyzją ubezpieczyciela Sprzedającego o zakresie uznania szkody.